Originálny názov: Linger
Žánre: Fantasy, Romantika, Young Adult
Autor: Maggie Stiefvater
Rok vydania celosvetovo: 2010
Rok vydania SR: 2011
Vydavateľstvo: IKAR
Počet strán: 272

Obsah: Grace a Sam sú konečne spolu, vlčí svet ich však neopustil. Sam sa musí vysporiadať s novou rolou "ochrancu" vlkov, ako posledný z pôvodných vlkov, ktorý je ešte človekom a Grace musí bojovať s hrozbou, ktorá každým dňom čoraz viac rastie v jej vnútri.

Môj názor:

"Tohle je příběh o lásce. Nikdy dřív jsem netušila, že existuje tolik druhu lásky, nevědela jsem, kolik nejruznejších věcí jsou lidé schopni z lásku udělat. Nevědela jem také, kolik existuje zpusobu loučení."

Oproti prvému dielu je tento o niečo slabší. Stále sa síce nesie v melancholickom duchu, no môj záujem o hlavný pár značne opadol a moju pozornosť si získali Cole a Isabel. Je to možno dôsledok toho, že teraz máme už rovno 4 pohľady a Cole je jednoznačne zo všetkých štyroch najzaujímavejší.

"Čekala mě smrt z rukou dvou generací krásnych žen. A navíc umřu nahý."

Akože fakt... také šibnuté a zároveň geniálne postavy a lá Han Solo fakt zbožňujem (alebo Thorne z Cress). Cole je každopádne stratený géniu a jeho vtipné a často trefné poznámky teda naozaj nemajú chybu a sú to jediné, čo ma na sérii ešte baví.

Ako som povedala, hlavný pár ma absolutne prestával zaujímať a mám pocit, že akosi autorka zabudla na vývoj postáv. Grace a Sam sú totiž tak nejak stále rovnakí. Bohužiaľ však nie v pozitívnom slova zmysle, ale negatívnom. Grace je nemastná-neslaná a o Samovi si ešte nie som istá, čo si mám myslieť... Rozhodne je však na tom lepšie ako otravná Grace.

"Tu noc jsem pekl chleba."

Aj keď možno o tom ešte pouvažujem...

V istom zmysle sa zdá, že dej sa začína oživovať, no skutočnosť je presne opačná. Deje sa toho ešte menej ako v prvom dieli.
Riešenie a koniec knihy som tak nejak dopredu očakávala a nijak ma to neprekvapilo, zároveň však zostalo kopu nevypovedaných otázok a priala by som si, aby sa v ďalšom diele toho viac povedalo o Beckovi a spol.
Kniha nie je zle vymyslená, no ten začarovaný kruh ma už začína unavovať... Slabší priemer.

Isabel and Cole by lynnkieu
Tento fanart Cola a Isabel sa mi hodne páči. (zdroj - klik na obrázok)