Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt jen 27 dnu

Originálny názov: In 27 days
Český názov: Jen 27 dnu
Žánre: Young Adult, Sci-fi, Fantasy
Autor: Alison Gervais
Rok vydania celosvetovo: 2017
Rok vydania ČR: 2018
Vydavateľstvo: Fragment
Počet strán: 320


Obsah: Hadley cítila, že je v ten deň niečo zle, vo vzduchu sa vznášal opar ťažoby. Až v škole však zistila, že to nebola len ťažoba, čo visela vo vzduchu, bola to smrť. 
Hadley toho chalana vlastne vôbec nepoznala. V 1. ročníku spolu sedeli na angličtine a len sťažka spolu prehodili 1 slovo. Aj napriek tomu, že ho vôbec nepoznala, však cíti istý zvláštny smútok, ako keď niečo stratíte. Čo bolo také neznesiteľné, že si pre to siahol na život? 
Možnosť zistiť odpoveď na túto otázku jej ponúka osoba, ktorá sa jej predstaví ako samotný Smrťák, ktorého stretáva na ceste z Archerovho pohrebu. Ten jej dáva ponuku, prenesie ju o 27 dní do minulosti, aby zistila, čo sa stalo a odviedla Archera od myšlienky na samovraždu. Nebude to však jednoduché...

Môj názor: Kniha ma zaujala už svojim obsahom, a keďže milujem psychologicky nabité knihy, hneď som sa aj pustila do čítania a dej som zhltla za pár hodín. 
Kniha hovorí o tom, aké ťažké a aké dôležité je urobiť to, čo považujeme za správne, nech je to akokoľvek ťažké a úloha hlavnej hrdinky teda skutočne nebola jednoduchá. Tiež nám pripomína, že stačí jeden jediný moment, jediné starostlivé slovo a môžeme niekomu zachrániť život. To sa mi na celej knihe vo výsledku páčilo asi najviac - konečná scéna, keď sa pýtala, kedy si to rozmyslel. Táto nebeská scéna mi dosť podstatne pripomínala Harry Pottera.
"
Hlavní hrdinovia a taktiež vedľajšie postavy mi boli nesmierne sympatické. Všetko som s nimi prežívala a pri Archerovej rodine priam sálala ta talianská nátura (a Archerov sarkazmus ma hrial mi srdiečku). Najviac ma milo prekvapilo, že hlavná hrdinka bola iná ako pri väčšine (pre mňa nezáživných) YA knihách a získala si môj absolútny rešpekt za jej rozhodnutie urobiť to, čo je správne. Neviem si ani predstaviť, ako by som sa cítila na jej mieste.
Navyše... Dialógy hlavných hrdinov sú niekedy na nezaplatenie.

"Nějak se ti povedlo vyprosit si u mojí mámy práci, a teď mi dokonce přebereš i rodinné přislušníky, je to tak? Tohle byl celou dobu tvuj plán?"
"Hele! Člověk by se měl s ostatními podělit o to, co má!"
Vzal si hrst hranolek a ušklíbl se. "Když to říkaš."

Román vo mne evokoval mimoriadny pokoj a poskytol mi veľa materiálu na premýšľanie a nemôžem sa dočkať ďalšej autorkinej knihy, ktorá pojednáva o nepočujúcej študentke.



Výnimočne pridávam španielsku obálku, ktorá sa mi veľmi ľúbi.

Zaujímavosť: Kniha bola napísaná už v roku 2012 na wattpade a získala Watty Award Winner 2012
Na autorkinom wattpade sa taktiež nachádza druhý diel