Originálny názov: After We Collided
Žánre: Romantika, Dievčenské romány, Young Adult
Autor: Anna Todd
Rok vydania celosvetovo: 2014
Rok vydania SR: 2015
Vydavateľstvo: YOLi
Počet strán: 656
18+

Obsah: Tessa sa dozvedá krutú pravdu o začiatkoch jej vzťahu s Hardinom. Už neraz sa presvedčila, že chlapec, ktorého miluje, býva krutý, ale také poníženie nečakala ani v najhoršom sne.
Musí sa zmieriť s tým, že Hardin navždy ostane...Hardinom. Že by sa v ňom až tak veľmi mýlila? Rozum aj blízki jej radia, aby dala od Hardina ruky preč, nebola by prvá, ktorú potupil a odkopol. Kvôli Hardinovi odstavila na vedľajšiu koľaj všetko, na čom jej záležalo – školu, kamarátov, mamu, priateľa... ďalšie sklamanie by nezvládla. Mala by sa zachovať rozumne a vykašľať sa naňho, skôr než sa popáli ešte viac.
No ľahko sa povie, ťažšie spraví, najmä pri pomyslení na vášnivé noci strávené v jeho náručí. Elektrizujúce dotyky. Nenásytné bozky. Hardin sa pred ňou kajá, vie, že sa dopustil najhoršej chyby v živote. Dokáže sa však naozaj zmeniť? Tessu čaká jedno z najťažších rozhodnutí.
Zdroj: databazeknih.cz

Môj názor:
Kým prvý diel si odo mňa vyslúžil rovno 4 hviezdičky, druhý sa prepadol na jednu jedinú.

V prvom rade autorka neskutočne zanedbáva epický čas. 656 strán a dej sa točí okolo 3-4 týždňov? Koho zaujíma každý jeden moment v ich živote, každá ich hádka... Áno, chápem ich komplikovaný vzťah, aj to, že si stále odpúšťali... Koniec koncov, Hardin sa nemôže zmeniť za 5 minút a Tessa je tiež tvrdohlavá ako mulica, no v tejto knihe to vytváralo neskonalo otravný dojem a hlavne ma štvalo, ako stále Tessa dokola omieľala, že si musí udržať sebaúctu a hneď potom sa s ním zase vyspala... Dobrý fór.

Trochu tomu pomohlo, že rozprávanie bolo rozdelené na rozprávanie Hardina a Tessy. Predovšetkým Hardinov pohľad na mnohé veci sa mi páčil a už neznel tak drsne.

Kniha by bola mala možno lepšie hodnotenie, lenže od toho posledného rozchodu to bolo plné trápností a hlavne ako autorka opisovala celých 11 porozchodových dní od oboch... Nudaaa. Navyše v knihe bolo viac sexu, málo sa opisoval ich spoločný vzťah. Hardin síce zjemnel, ale Tessa zhlúpla. Okay, naštve ma priateľ a ja začnem oblizovať najbližšie prísediacu osobu. Prečo? Vážne... Prečo? Okrem toho Hardina fakt nechápem, zdalo sa, že tých 11 dní k niečomu bolo... že dospel, a potom príde a urobí zase malér.

Kniha bola pre mňa veľkým sklamaním, dosť mi tiež vadilo, že Zed a Tessa sa zblížili, no v knihe prakticky o tom zblížení vôbec nič nebolo, ako keby sa odrazu Tessa rozhodla, že mu bude zakaždým volať o záchranu. Zlé, veľmi zlé. Bojím sa, čo mi prinesie tretí diel.