Originálny názov: Crazy Rich Asians
Preklad názvu: Šialene bohatí Aziati
Žánre: Komédia, Romantika
Rok vydania: 2018
Podľa románu: Kevin Kwan
Doba filmu: 2 hodiny 1 minúta
USA

Obsah: Rachel Chu - Američanka čínskeho pôvodu a profesorka ekonomiky, pozýva jej priateľ na svadbu svojho najlepšieho kamaráta do Singapuru. Rachel sa vždy túžila pozrieť do Ázie a rada by už konečne spoznala Nickovú rodinu, niet teda najmenších pochýb o tom, že ponuku prijíma. Už od nástupu do lietadla až po príchod do Singapuru však zisťuje, že jej Nick zatajil pár maličkostí a to, že jeho rodina je jednou z najvýznamnejších a najbohatších rodín v krajine a on je jednou z najvyhľadávanejších partií pre ázijské mladé dámy. A čo viac, Nicková mama nie je zo synovej americkej priateľky práve nadšená.

Môj názor: Svieže, milé a zábavné! Priznám sa, že od tohto filmu som mala značné očakávania, keďže už dlhšiu dobu pokukujem po knižnej verzii a ani v najmenšom som sa nesklamala! Film bol veľmi milý, možno v určitom zmysle trochu rozprávkový, no práve to sa mi na tom páčilo... Nerobili z toho žiadnu drámu. Zároveň to však brali aj z realistických uhlov a film ako taký beriem ako sarkastické vykreslenie plytkosti vyššej spoločnosti.

Niekto sa zmienil, že je nereálne, aby priateľka po ročnom vzťahu netušila, že jej priateľ je z bohatej rodiny. Ja osobne netuším, čo je na tom nereálne, jeho rodina bývala ďaleko-preďaleko a ja osobne by som tiež robila všetko možné, aby som to zatajila a v Amerike taký známy navyše nebol - iba medzi ázijskou smotánkou, do ktorej Rachel nepatrila.


S hereckým obsadením som bola vcelku spokojná a predpokladám, že s herečkou, ktorá hrá Nickovú mamu ste sa 99% už stretli.
Herecký výkon hlavnej hrdinky sa síce občas otriasol (v určitých chvíľach mi prišlo, že má problémy s tragickými scénami). Občas som nad nejakým gestom či vetou prevrátila očami, no to už k takýmto filmom patrí. Hlavný pár mi bol sympatický, no trochu ma sklamalo, že to jeho sesternici nevyšlo. Možno sa dočkáme nejakého iného záveru v ďalšom diele (haha, príjemné čakanie do 2020+).
Musím tiež pochváliť vtipnosť niektorých postáv ako Rachelinu priateľku a jej rodinu a pekné vykreslenie plytkosti vyššej spoločnosti - Nickov bratranec (lepšieho herca na tú rolu zohnať nemohli).


Záver sa mi veľmi páčil, aj keď bol trošku uponáhľaný... Prišiel mi taký ľudský a navyše sa mi páčilo ako sa Rachel zachovala. Nápad s mahjongom ma veľmi oslovil.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt crazy rich asians gif mahjong

Je síce pravda, že som čakala, že to bude mať hl. hrdinka zložitejšie a koniec mi (ako som už povedala) prišiel malinko uponáhľaný, no aj napriek tomu som si film veľmi užila a odporúčam ho predovšetkým ľuďom učiacim sa angličtinu (a milovníkom pekných Ázijcov!), keďže sú vo filme prakticky samí Ázijci, angličtina je bez výraznejšieho prízvuku a krásne sa  počúva.

Trailer