Originálny názov: Gods of Egypt
Slovenský názov: Bohovia Egypta
Žánre: Fantasy, Dobrodrúžny, Akčný
Rok vydania: 2016
Doba filmu: 2 hodiny 6 minút
USA / Austrália

Brenton Thwaites ako Bek
Nikolaj Coster-Waldau ako Hor
Gerard Butler ako Set
Elodie Yung ako Hathor

Obsah: Žili raz dvaja božskí bratia, Usir a Set. Usir svojho brata miloval, no Set svojmu bratovi vždy závidel a hneval sa na otca, že trón dal jemu. Jedného dňa však príde deň, keď aj Usirová vláda skončí, no namiesto toho, aby miesto prenechal Setovi, trón má prevziať jeho syn, Hor. Setovi, bohovi temnoty, sa však podarí zmocniť vlády nad celou ríšou, povraždí skoro všetkých bohov a zem uvrhne do splete vojen a blížiaceho sa chaosu. Aby ho porazili, človek bude musieť oprášiť svoju dôveru v bohov a boh bude musieť odložiť svoju aroganciu a pohŕdanie človekom.

Môj názor: Priznám sa, že egyptské legendy veľmi neovládam, takže pôvodnú legendu som si musela vyhľadať. Film bol prekvapivo podarený a pekne vám ukáže, ako si to presne ľudia predstavovali - fungovanie sveta, život bohov a ľudí (hlavne zakomponovanie plochej "zemegule"). Film nie je síce úplne presne podľa legendy, no zachytáva väčšinu z nej a to naozaj pozoruhodným spôsobom. Herecké obsadenie mi bolo vcelku sympatické, väčšina hercov mi bola povedomá, no ich potenciál nebol tak celkom využitý. Často som sa však aj napriek tomu prichytila, že sa bavím (predovšetkým na Bekových a Horových slovných potýčkach a na bohovi múdrosti).
Použité efekty ma síce nijak zvlášť nenadchli (ten Re, vážne?), nebolo to však ani veľmi zlé a keď si to tak vezmeme, boli celkom trefné. Veľmi sa mi zapáčil koniec, ktorý som už videla tragický a síce by tá tragickosť hodnotenie neznížila, predsa len finálny koniec bol uspokojivejší a bola to veľmi pekná bodka za týmto mýtickým dobrodrúžstvom. 
Celkom pekný priemer s veľmi dobrým celkovým dojmom (aj keď občas som rozmýšľala, že ľudia museli mať veľmi bujnú fantáziu "Čo to je za blud?" a niekedy mi konania postáv nedávali logiku) a zároveň sa prípadne povzdelávate.


Trailer