Originálny názov: The Crown
Slovenský názov: Koruna
Séria: Selekcia, 5. diel
Žánre: Romantika, Dievčenské romány
Autor: Kiera Cass
Rok vydania celosvetovo: 2016 
Rok vydania SK: 2017 
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 280

Obsah: Keď sa Eadlyn stala prvou princeznou v dejinách Illey, vôbec nepredpokladala, že by sa v Selekcii mohla zaľúbiť do niektorého z tridsiatich piatich uchádzačov o svoju ruku. Prvé týždne len odpočítavala dni, aby mohla konečne poslať všetkých účastníkov Selekcie domov. Udalosti v paláci sa však zvrtli, postavenie Eadlyn sa výrazne zmenilo a ona si uvedomila, že asi predsa len nechce zostať sama
Zdroj: csfd.cz

Môj názor: Podotýkam, že do čítania tohto dielu som išla s tým, že som si z Dcéry skoro nič nepamätala, no nechcelo sa mi ju čítať celú odznova. 
Sprvu som mala dosť problém sa do knihy začítať, no nakoniec som ju zhltla za jeden večer. Postavy mali dosť málo priestoru, takže som si na konci uvedomila, že som si vlastne nikoho nejak zvlášť neobľúbila, necítila som k nim nejaké väčšie sympatie a jediné scény, ktoré ma dokázali chytiť boli scény s Americou a Maxonom. Ich podpichovanie celej knihe dodávalo niečo, čo ju dokázalo na tú chvíľu celú oživiť. Erik mi však bol tiež veľmi sympatický a ostatní chalani boli zlatí - aj keď vzťah medzi dvoma ma veľmi nenadchol, mala som pocit, že to tam proste nepatrí. Každopádne však ani Eikko nemal dosť priestoru, a preto keď sa začal konečne viac ukazovať, bolo to také... Nemastné-neslané. Nerealistické. Uponáhľané.
V knihe mi chýbala nejaká väčšia akcia, niečo čo by odrazilo celý dej. Prišlo mi to dejovo neucelé a v podstate som to čítala len na zabitie času (dialo sa tam vôbec niečo?). Taktiež som si všimla podstatne veľa nelogických vecí a hlavná hrdinka bola síce celkom fajn, nesprávala sa však ako členka kráľovskej rodiny a koniec bol pritiahnutý za vlasy (určite bez prejednania s poradcami môžem do kamery oznámiť, že sa moja krajina stane konštitučnou monarchiou, no určite). 
Celkové hodnotenie je 2,5*. Nie je to zlé, na zabitie času celkom vhodné, no na pôvodnú Selekciu to ani zďaleka nemá a po dočítaní som si uvedomila, že si ani nie som istá, či sa mi to vôbec páčilo. Nižší priemer.
Skôr 2,5*