Originálny názov: Black Swan Rising
Slovenský názov: Čierna labuť vzlieta
Séria: Čierna labuť vzlieta, 1. diel
Žánre: Sci-fi, Urban Fantasy
Autor: Caroll Lee
Rok vydania celosvetovo: 2010
Rok vydania SK: 2013
Vydavateľstvo: Motto
Počet strán: 384

Obsah: Jedného dňa sa šperkárka z New Yorku, Garet Jamesová, zatúla do zvláštneho starožitníctva. Tam jej majiteľ - John Dee, ukáže zapečatenú veľmi starú skrinku a za jej otvorenie jej ponúkne veľmi štedrú cenu. Garet ponuku samozrejme prijíma, keďže sa ich šperkárska firma nachádza kvôli otcovým dlhom vo veľmi zlej finančnej situácii. Keď však skrinku otvorí, začnú sa diať čudné veci... Čoskoro zistí, že skrinka nikdy nemala byť otvorená a to čo stadiaľ vypustila sa nikdy nemalo dostať von. Vypustila totiž samotné prastaré zlo. Čo s tým má však Garet spoločné? Prečo bol na kazete rovnaký symbol ako na prsteni, ktorý dostala od svojej nebohej matky? Garet čoskoro zisťuje pravdu o pôvode svojej matky, pravdu o ich rode, ktorú pred ňou matka chcela za každú cenu zatajiť.

Môj názor: Knihu som čítala pred veľmi dlhou dobou, môžem však povedať, že vtedy to bola prvá kniha, ktorá ma po dlhšom čase naozaj bavila. Príbeh postupoval pomalým tempom, čo býva často mínusom, tu to bolo však opačne. Ďalším plusom bol vek hlavnej hrdinky (26), väčšinou nachádzam v tomto žánre hrdinky - pubertiačky. Čo nechcem povedať, že je vždy zlé, no v mnohých prípadoch je to nanajvýš otravné. Čo bolo teda mínusom? Hlavná hrdinka sa správala ako pubetiačka, takže to plusko môžeme rovno zmazať, no snaha sa cení.

Postavy sa mi veľmi páčili. Mám rada knihy, kde je mnoho rozmanitých postáv a tu ich teda bolo dosť. Veľmi som si obľúbila všetky čarovné bytosti. Dej bol naozaj zaujímavý a nečakaný (bolo pekné čítať knihu, kde ste nepredpokladali každý druhý krok). Vždy som milovala knihy spojené so Shakespearovskými hrami, takže túto stránku som si taktiež nadmieru užila. 

Čo však ma veľmi nebavilo bol vzťah medzi Willom a Garet. Bolo to také klišovité (klišovitejšie to už ani nemohlo byť) a nudné, že mi bolo až do plaču. To je aj dôvod prečo som za ten zvrat na konci rada... V ďalšom diele mi teda vôbec nevadilo, že som sa s nimi tak často nestretávala, aj keď ku konci sa už na nich dalo pozerať.

Prvý diel hodnotím niečo medzi priemerom až vyšším priemerom. Páčilo sa mi to, v mnohých veciach to naberalo na originalite a prekvapivo som sa bavila.

*Skôr 3,5

Zaujímavosť: Carroll Lee je pseudonym Carrol Goodman a Lee Slonimsky, ktorí sú manželia