Originálny názov: Little Women
Slovenský názov: Malé ženy
Žánre: Dráma, Rodinný, Romantika
Rok vydania: 1933
Podľa románu: Louisa May Alcott
Doba filmu: 1 hodina 55 minút
USA

June Allyson ako Josephine Marchová
Janet Leigh ako Margaret Marchová
Margaret O´Brien ako Elizabeth Marchová
Elizabeth Taylor ako Amy Marchová
Peter Lawford ako Theodore Laurence
Rossano Brazzi ako profesor Fridrich Bhaer

Obsah: Film je datovaný do obdobia vojny severu proti juhu. Príbeh sleduje osudy štyroch sestier Marchových, ktoré nám približujú život malých žien. Každá z nich je jedinečná a každá z nich nosí svoje vlastné bremeno od najstaršej Meg, túžiacej po niekdajšom bohatstve ich rodiny a uličníckej Jo, ktorá sa nijakovsky nechce zmieriť s výzorom mladej dámy, až po dve najmladšie, vznešenej Amy a miláčika rodiny - Beth.

Môj názor: Počas celého filmu mi vŕtali v hlave dve slová - kopirajt, paródia. Úplne rovnaké scény, úplne rovnaké dialógy ako vo verzii z roku 1933 (samozrejme, boli tam aj nejaké dodatky). Prvá polovica filmu ma veľmi nebavila, alebo presnejšie bavila, no nemala som pocit, že pozerám Malé ženy. Bol tam taký ten typický americký humor, ktorý uberal dielu na svojej jednoduchej kráse. Rozosmialo, pobavilo, no nakoniec sa to tam aj tak nehodilo. 


Nerozumela som taktiež, prečo urobili z Beth najmladšiu dcéru, keď ňou mala byť Amy. Týmto prehodením sa úplne stráca pointa Amynej rozmaznanosti, a tu bola rozmaznaná ešte viac ako inde - čistá a k tomu krutá fiflena. Laurie sa mi zdal na svoju rolu akosi pristarý, herec, ktorý hral profesora Bhaera bol zase veľmi pekný muž, no taký byť predsa len nemal. Aj napriek tomu mi však ako herec bol sympatický a na film sa už vtedy celkom pekne pozeralo, keďže to zvážnelo.
Popravde mi viac ako ten humor vadilo to, že som nemala pocit, že hlavné herečky hrajú. Nič som z toho necítila, až v druhej polovici sa to ako tak zlepšilo. Aj napriek tomu ma však isté scény naozaj pobavili a koniec bol predsa len milý. Radšej si však pozrite verziu z roku 1933. Pre mňa bola toto zatiaľ najslabšia verzia.