Anglický názov: Victoria 
Český / Slovenský názov: Viktorie / Kráľovná Viktória 
Žánre: Dráma, Historický, Životopisný
Rok vydania: 2016 - ?
Scenár a kniha podľa seriálu: Daisy Goodwin 
Počet dielov: 
                 Séria 1 - 8 dielov 
                 Séria 2 - 9 dielov 
                 Séria 3 - bude asi 8

Dĺžka epizódy: 60 minút 
Veľká Británia 

Jenna Coleman ako kráľovná Viktória 
Tom Hughes ako princ Albert 

Obsah: Seriál nás privádza do raných rokov vlády kráľovnej Viktórie, približuje nám jej detstvo, nástup na trón a jej priateľstvo s lordom Melbournom, ktorý bol prvou osobou, ktorá ju rešpektovala ako panovníčku, až po jej šťastné no ťažké manželstvo s princom Alberom.

Môj názor: Geniálne spracovaný a natočený seriál, ktorý vás vtiahne do deja. Pri pozeraní som mala pocit, ako keby som to všetko sledovala vlastnými očami, cítila som so všetkými postavami a nezamilovala som si len pár Alberta a Viktórie, ale aj Charlesa a Nancy. Kráľovná Viktória a princ Albert ma vždy ako manželský pár fascinovali a tu som sa toho o jednej z mojich najobľúbenejších panovníčok dozvedela skutočne hojne. Niektoré veci sú samozrejme zmyslené (ako napr informácia, že Viktória prechovávala nejaké city k lordovi Melbournovi je skutočne historicky nepravdepodobná, bol pre ňu iba otcovským vzorom, ktorý nikdy nemala), no myslím, že ináč je to celkom aj z historického hľadiska dobré a realisticky urobené (aj zahrané). 

"Nebude to manželstvo z rozumu." 

"Nie, myslím, že to bude manželstvo z nerozumu."

V seriáli vás nebude zaujímať iba hlavný pár, ale taktiež všetky vedľajšie postavy na čele s Charlesom a Nancy. Tento pár som si neskutočne zamilovala a Charles Francatelli skutočne existoval! Neskôr mi v seriáli veľmi chýbal lord Melbourne, ale Albert ho úplne vynahradil! Kostými, hudba a všetko ostatné pocit zo seriálu ešte viac zvýrazňuje a neskutočne sa teším na ďalšiu sériu. Seriál určite odporúčam, či už romantikom alebo milovníkom histórie.