Názvy: Anne with an E / Anne
Žánre: Dráma, Podľa románu
Rok vydania: 2017
Podľa románu: Lucy Maud Montgomery
Počet dielov: 7 epizód (2. séria sa pripravuje)
Doba jedného dielu: 60 min.
Kanada

Recenzia: Děj vypráví příběh mladé dívky, třináctileté Anne Shirley, která je sirotkem žijícím na venkově v devatenáctém století. Anne má za sebou řadu nepříjemných zkušeností ze sirotčince a cizích domovů. Jednoho dne je však omylem poslána, aby žila u starší dámy a jejího bratra, což nezmění život jen jí, ale i jejímu okolí. Inspirováno knižní předlohou Anna ze Zeleného domu od spisovatelky Lucy Maud Montgomery.
ZDROJ: serialzone.cz 

Môj názor: Pôvodne som si to neplánovala pustiť, vzhľadom k tomu, že na Anne zo zeleného domu som vyrastala a na verzii s Megan Foxovou som dosť zaťažená. Keď som si však všimla dobré hodnotenie, povedala som si, že by to nemuselo byť až také zlé a aj MVčka sa mi zapáčili. Aký zhrozený úžas ma čakal, keď som zistila, že táto Anna vlastne vôbec nie je tá Anna, ale nejaké sebecké a hlúpe decko, ktoré vlastne nikto rád nemal, aj keď dvojica súrodencov Cuthbertovcov sa snažila slovami presvedčiť o opaku. Seriál absolútne postráda romantického ducha, ktorého majú knihy a prvá seriálová verzia, vôbec sa knihy ani nedrží a na celom seriály boli práve dobré len tie občasné scény, ktoré boli prevzaté z knihy (bolo ich fakt iba niekoľko).

Do série strkajú nejaké divné totálne nevkusné témy ako napr. menštruácia, "muži majú v nohaviciach zvieratko", jeden ju potom viac-menej skoro obťažoval a podobné nechutné veci, ktoré tam nemajú čo robiť (a v danej dobe boli TABU!, čiže to, že na csfd je žáner historický... no evidentne daná osoba spadla z jahody).

Annu nemala rada dokonca ani Diana podľa môjho názoru a stále tam len bolo od nej "Skúsim to nejako urovnať", pretože Anna pôsobila stále iba a iba problémy. Milý rojko? Nie. Skutočná Anna síce rojčila, ale toto nemalo s tým nič spoločné. Ani nehovoriac, že bola vzpurná a nevďačná až strach. Čo mal znamenať ten útek z domu? No, nekomentujem radšej. Z celého seriálu bol dobrý iba Gilbert a tým to končilo. Žiadny prívetiví avonleanskí ľudkovia, žiadna Anna, ktorá bola rojko, no zároveň bola zodpovedná a vyspelá. Režiséri evidentne o knihu Anna zo zeleného domu ani nezakopli.

Konečné hodnotenie je horšie ako len podpriemer, posledné 2 epky som si už ani nepozrela. Možno si prebehnem druhú sériu kvôli scénam s Gilbertom, ale tam to bude aj končiť. Hrôza. Prvýkrát si dovolím povedať, že ľudia boli pri tom hodnotení evidentne slepí. Aj keby som knihy nečítala, tak by som mala úplne rovnaké hodnotenie - jednoducho nechutné.

Nedám ani jednu hviezdičku