Originálny názov: The Painter's Daughter
Slovenský názov: Maliarova dcéra
Žánre: Historické, Pre ženy, Romantika
Rok vydania: 2016
Vydavateľstvo: i527.net
Autor: Julie Klassen

Obsah: Sophie Dupontová sa ocitla v ošemetenej situácii. Nebola by prvá ani posledná, ktorá uverila sladkým lichôtkam a prísľubom lásky. Bola si však istá, že sa s ňou charizmatický Wesley Overtree ožení. Miesto toho ju jedno ráno zastihol strohý narýchlo napísaný lístok na rozlúčku. Hneď na to ho do mestečka prišiel hľadať jeho nedotklivý brat kapitán Stephen Overtree, o ktorom nepočula nič dobré, a po uvedomení si jej stavu, jej ponúka manželstvo... a ona váhavo súhlasí.

Môj názor: Maliarova dcéra bola jediná kniha, ktorú som ešte nečítala z preložených kníh od Julie Klassenovej, hoci som ju mala roky kúpenú. Tak či tak, som sa k nej konečne dostala a som rada, že som si počkala. Na niektoré knihy človek musí koniec koncov dozrieť. 

Kniha je veľmi napínavo písaná a hoci to znie dosť neuveriteľne, túto bichľu som zhltla za 1 necelý deň. Na knihách Julie Klassen mám rada, že vie jemne a citlivo naznačiť, ktoré konania nemusia dopadnúť dobre (nie len opísanie situácie, ako by to bolo úplne super a hej, robte to baby! Tak to má byť!). 

Ako mnohé iné ženy, Sofia sa nechala omámiť krásnymi slovami a príliš neskoro si uvedomila, že k sebe mala mať väčšiu úctu. Dnes je doba iná, ale myslím, že k tejto situácii dochádza stále rovnako často a to z rôznych dôvodov - zabaviť sa, túžiť po niečej láske, z nízkej sebaúcty, alebo skrátka len nehoda. Pre niekoho iba príbeh v románe, pre niekoho realita, ktorá však nemusí dopadnúť vždy tak dobre (hoci mi je známy takmer totožný príbeh, ale ktorý sa skutočne stal)

Sofia je skvelá hlavná hrdinka, nefňuká, nenarieka, neobviňuje celý svet, postupne si uvedomuje, kde urobila aj ona sama chybu a zamýšľa sa nad tým. V prvom rade sa však okamžite rozhodla dieťa si nechať a neutekala pred zodpovednosťou, hoci na jej mieste a v jej dobe... Uf. Mohlo to dopadnúť všelijako. Postupne spoznáva svojho "čierneho diabla", ktorý ju zachránil a spoznáva, že vzhľad niekedy klame. Kapitán bol skrátka perfektný! Už dlho som nepočula "tristo hrmených" a keď to vyšlo z neho, len som sa natriasala od smiechu. Jeho priamočiare odpovede boli jednoducho super! 

Vážne skvelé je na Klassenovej, ako zapája do deja tajomstvá, záhady, a tak udržiava čitateľa v napätí. Táto kombinácia u nej spoľahlivo funguje. Jej knihy sú také zvláštne detektívky, zmesou Jane Eyre a knihami od Austenovej. Na druhej strane musím maličko vytknúť knihe rozvláčnosť, vážne to bolo dlhé a zároveň hlavnému konfliktu na konci venovala... 2 strany? Ten skok v deji bol čudný a neprirodzený. Zároveň mi vadilo, že kapitán bol neskôr taký... miernejší. A nemal na to veľa dôvodov.

Knihu odporúčam všetkými desiatimi. Kniha je krásna, romantická, ale je v nej aj zrnisko pravdy. Ešte musím podotknúť, že je pekne vykreslené, že v očiach verejnosti je na vine vždy žena.

*skôr 4.5