Tradiční Japonsko – Tajemství ze samurajských břehů obálka knihy


Originálny názov: Old Japan: Secrets from the Shores of the Samurai
Žánre: Cestopisy, Historický
Autor: Antony Cummins
Rok vydania celosvetovo: 2018
Rok vydania ČR: 2019
Vydavateľstvo: Universum (ČR)
Počet strán: 240

Obsah: Japonsko bývá považováno za uzavřenou zemi. Ale než se v roce 1635 Japonsko cizincům na více než dvě stě let oficiálně uzavřelo, vznikla celá řada unikátních a donedávna zcela neznámých svědectví západních cestovatelů. Autor Antony Cummins odkrývá japonskou historii za pomoci nově probádaných dokumentů z dob samurajů. Analyzuje i staré mýty a pověsti, čímž vzniká jedinečný vhled do mysli této unikátní země.
Zdroj: databazeknih.cz

Môj názor: Túto útlu knížočku som dostala na meniny od môjho priateľa (a k nej mi dal poukážku na ďalšiu knihu... no... pozná ma :D ) a osobne som z nej nadšená. Bola by som síce občas ocenila niektoré veci viac dopodrobna a sem tam i upresnenie obdobia. Poväčšine som však nemala problém si vygoogliť, čo ma zaujalo a často bolo cca napísané storočie, takže ma to nevyrušovalo. 

Veľmi sa mi páčil systém podľa hesiel a ako autor na začiatku písal... Vážne som z nej čítala mame random príbehy

Dosť ma prekvapili hodnotenia na databazeknih (hlavne, keď na goodreads nikto nedal pod 3 hviezdičky). Síce rozumiem, že niekomu môže vadiť štýl "Jedna babka povedala", ale myslím, že ako širšie základy do Japonskej kultúry je táto kniha ideálna. Svedčí o tom i fakt, že Most snov, ktorý som začala čítať hneď po tejto knihe, obsahovala kopy tých istých informácií a čŕt japonskej mentality. Taktiež, kým som si neprečítala túto knihu, ani som si neuvedomovala, do akej miery sú v Japoncoch zakorenené samovraždy. Za mňa super. 

P.S.- Je mi ľúto, že u nás nevyšlo viac autorových kníh, keď ich má tak veľa.