Originálny názov:
1. The Innkeeper of Ivy Hille
2. Ladies of Ivy Cottage
3. The Bride of Ivy Green

Slovenský názov:
1. Hostinec v Ivy Hille (424 strán)
2. Panie z Ivy Cottage (320 strán)
3. Nevesta z Ivy Green (328 strán)

Žánre: Historické, Pre ženy, Romantika
Rok vydania: 2018-2020
Vydavateľstvo: i527.net
Autor: Julie Klassen

Obsah: Presuňte sa do viktoriánskej doby. Ivy Hille je malé mestečko, v ktorom sa každý s každým pozná a sú istým spôsobom prepojený. Jane, Rachel a Mercy sú od detstva dobrými priateľkami. Každá z nich má svoje radosti, starosti, sklamania... Súčasne každá z nich túži po naplnení a láske.

Môj názor: i527.net je moje obľúbené vydavateľstvo a Julie Klassen sa radí medzi mojich obľúbených autorov (súčasne je jedinou autorkou, od ktorej mám pokupované všetky vydané knihy na Slovensku). Jeden z dôvodov, prečo mám knihy od Julie Klassen skutočne rada je, že má všetky tie reálie naštudované, takže skutočne cítite, ako by ste čítali knihy od Charlotte Brontë či Jane Austen. Séria "Historky z Ivy Hillu" zaručene poteší každé nežné ženské srdce túžiace po romantike a zároveň mladé ženy hľadajúce hodnoty. 

Štýl písania je pomalý a séria sa točí okolo množstva postáv a ich životných osudov - poväčšine sa upriamuje na ženský svet a ženské postavy a ich obavy, radosti, nádeje a sklamania. Každý diel sa sústreďuje na inú zo spomínaných dám (a súčasne sa rozoberajú vzťahy aj iných postáv).

Jeho huňaté obočie sa nadvihlo. Urobilo to na neho dojem. "A čo robí váš otec?"
"Čo robí? Veľa číta."
"Zaháľa, čo?"
"Je to džentlmen."

Je to veľmi oddychové a milé čítanie, na rozdiel od väčšiny kníh autorky je dej tentokrát zasadený medzi obyčajných ľudí, a preto mi bolo jednoduchšie s postavami cítiť a stotožňovať sa s nimi. Postavy si nedá zamilovať! Pri každej postave som skrátka dúfala (aj keď to bolo súčasne jasné), nech nájde svoje životné šťastie. 

Hoci je však séria nenáročné čítanie, je to jedno z tých čítaní, po ktorom sa budete cítiť lepšie a v konečnom výsledku vám to niečo aj vnútorne dá. Zároveň sa tiež nenudíte, pretože dej je prepletený množstvom nepredvídateľných rozhodnutí a udalostí.

Knihy z tejto série síce nebudú mojimi obľúbenými od J. Klassen, no veľmi sa mi jej sériový debut páčil a určite si niekedy dám rereading.