Originálny názov: The Jungle Book
Slovenský názov: Kniha džungle
Žánre: Dobrodrúžny, Dráma, Rodinný, Fantasy
Rok vydania: 2016
Podľa románu: Rudyard Kipling
Doba filmu: 106 minút
USA / VB

Neel Sethi ako Mauglí

Obsah: Hlavným hrdinom je ľudské mláďa, Mauglí, ktorého prychýlila a vychovala smečka vlkov. Na zhromaždení obyvateľov džunglí si však chlapsa všimne krutý tiger, Šer chán, ktorý má jazvu od človeka, a teda je rozhodnutý stoj čo stoj Mauglího zabiť. Týmto nastáva nutnosť dostať chlapca do bezpečia - do ľudskej osady, a to pod vedením jeho trpezlivého učiteľa leoparda Baghíru a neskôr veselého medveďa Balú. Cestou však stretáva aj zvieratá, ktoré to s ním nemyslia tak dobre ako oni.

Môj názor: Nebudem klamať, keď poviem, že som bola veľmi skeptická, keď som si to púšťala. Nevedela som si jednoducho predstaviť, že film ponesie na pleciach len jeden jediný herec a zvyšok moderné technológie. Viete si teda určite predstaviť moje prekvapenie, keď som hneď zistila, že som sa mýlila a film je úžasný! S čistým srdcom prehlasujem, že naša grafika a technické prvky (nech sa to nazýva akokoľvek) sú už na takej úrovni, že filmová verzia Levieho kráľa bude isto rovnako vynikajúca.

Hlavného herca môžem len pochváliť, je dobré, že vybrali nováčika, pretože z neho sálala ešte istá nevinnosť a prirodzenosť, ktorú mnohí profesionáli strácajú. 

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt the jungle book gif movie

Aj napriek stálemu rozprávkovému duchu, je to podstatne realistickejšie a pre isté scény si nie som istá, či by som to pustila dieťaťu (Ja sama som zvrieskla! Veru, niektoré zábery boli také nečakané a šokujúce, že tá reakcia bola na mieste!). Musím povedať, že po skončení som spomienky na niektoré scény stále rozdýchavala, aj keď som vedela, že to musí dobre skončiť, stále som bola v napätí.
Mnohé veci sú v porovnaní s disney poupravené, o knihe nehovoriac, k tej nemala blízko ani animovaná disney verzia. Ale na tom vôbec nezáleží, pretože kvalitou je to na výbornú.
Film na mňa veľmi zapôsobil, Balú bol proste smiešny, aj keď mi trošičku chýbal ten z disney, tento bol taký... Prefíkanejší. Veľmi som si film zamilovala a určite si ho pustím znovu.