Anglický názov: Maleficent
Český / Slovenský názov: Zloba - Královna černé magie / Vládkyňa zla
Žánre: Fantasy, Dobrodrúžny, Akčný, Romantický, Rodinný
Rok vydania: 2014
Podľa rozprávky Šípková ruženka
Doba filmu: 1 hodina 37 minút
USA / Veľká Británia

Angelina Jolie ako Zloriana
Elle Fanning ako Aurora
Sam Riley ako Diaval

Obsah: Určite ste už všetci počuli o šípkovej ruženke. Aj ja vám dnes porozprávam tento príbeh, pozrieme sa však naňho z pohľadu niekoho iného.
Bolo raz jedno vílie dievčatko, ktoré malo čisté a láskavé srdce. Jedného dňa spoznalo človeka, zblížili sa, ich zblíženie prerástlo v priateľstvo a ako to už býva, toto priateľstvo prerástlo v čosi viac. Neskôr sa ich cesty rozišli a dievčattko vyrástlo v najmocnejšiu vílu zo všetkých, láskavú a stále túžiacu vidieť svojho priateľa. Dievča však nevedelo, že toto opätovné stretnutie bude sprevádzať zrada, nenávisť a vyvŕši sa v pomstu na nevinné dieťa.

Môj názor: Jednoducho brilantné! Ak mám byť úprimná, nikdy som si neplánovala tento film pustiť, keď však je núdza o filmy, človek si pozrie čokoľvek. A to je len dobre, pretože by som si nechala ujsť drahocenný skvost. V prvom rade si pri sledovaní určite uvedomíte, že vám je grafika akási povedomá. Ó, áno. Avatar. Ten istý tvorca a veľmi dobre tu môžeme vidieť jeho veľmi malebnú krajinku (a ten drak bol jednoducho úžasný).

Hlavný dôvod, prečo som si nechcela film pozrieť bol, že som čakala nejakú divnú zlátaninu, ktorá nebude mať ani nohu, ani pätu. Jednoducho hlúposť. Preto bolo pre mňa veľmi milé prekvapenie, že dej je veľmi dobre premyslený a krásne sa rozvíjal. V podstate tu máme údajne zlú vílu, ktorá vlastne nie je vôbec zlá, len si to nechce priznať. Niekedy ma skutočne hnevalo, že v rozprávkach je dobro a zlo také... čierno-biele, preto som rada, že ukázali aj okolnosti, ako sa k tomu môže človek dopracovať. A koniec koncov, všetko zlo sa na dobré obráti.

Ani snáď nemusím hovoriť, že Angelina Jolie vo svojej role priam zažiarila, skutočne nemohli nájsť lepšiu herečku na túto rolu. Niektorí ľudia nadávajú na tie lícne kosti, ale to asi nevideli pôvodnú Spiacu krásavicu.

Čo sa týka našej predstaviteľky Aurory, tá mi veľmi sprvu nesedela. Nemá byť Šípková ruženka krásna a pôvabná? Neochotne však musím uznať, že Elle Fanning vytvára minimálne dojem detskej nevinnosti a štastia, jednoducho ochranársky pocit. No nejaký úžasný herecký výkon podľa mňa nepodala. Diavala som si veľmi obľúbila a dúfam, že v druhej časti (áno, chystá sa druhá časť!) nebude chýbať. 
K ďalším postavám... Tie tri víly boli neskutočne otravné, ale bolo to aj vtipné, len mi akosi chýbali tie zlaté panie z animovanej verzie. Rozprávkové bytosti ma neskutočne nadchli s drakom na čele.

Ako zhrnutie musím povedať, že to bolo krásne vydarené nové spracovanie klasickej rozprávky a nemôžem sa dočkať druhého dielu. Film dal Šípkovej ruženke nový rozmer a na úplný záver musím pochváliť hudbu a ÚŽASNÚ slovenskú dabérku, ktoré dabovala Zlorianu. Neskutočne som si to vďaka nej užívala. Rozmýšľala som, že dám štyri hviezdičky, ale keďže to podľa mňa platí medzi najlepšie filmové adaptácie disney rozprávok, musím tomu dať päť!