Názov: Brooklyn
Žánre: Dráma, Romantický
Rok vydania: 2015
Podľa románu: Colm Toibín
Doba filmu: 111 minút
Írsko / VB / Kanada 

Emory Cohen ako Tony Fiorello
Saoirse Ronan ako Eilis Lacey
Domhnall Gleesom ako Jim Farrell

Obsah: Eilisina sestra Rose priala Eilis lepší život, než aký by ju čakal ďalej v Írsku a tak sa Eilis vyberá do Brooklynu v New Yorku, do úplne iného sveta, kde sa spočiatku cíti cudzo a cnie sa jej za rodinou. Postupom času však začne študovať na Brooklyn College a zamilováva sa do talianského robotníka Tonyho. Postupne si v Brooklyne nachádza šťastie, miesto a život, ktorý dovtedy nepoznala. Kvôli istej udalosti sa však musí vrátiť do Írska a čaká ju rozhodovanie medzi dvomi úplne odlišnými svetmi.

Môj názor (kniha aj film) - OBSAHUJE SPOILERY: Nechcem mrhať mnohými slovami, kde slová nestačia, ale niečo predsa len napíšem. Keď som videla film prvýkrát a knihu čítala taktiež prvý raz, v istých ohľadoch sa mi páčil film viac ako kniha, dôvod bol možno ten, že film som videla ako prvý, ktohovie. Obidvoje ma však neskutočne uchvátili.

Príbeh je svojím spôsobom úplne jednoduchý o každodenných ľuďoch, ako ste vy či ja, a to mám ja rada. Kniha má trošku rýchly koniec, a preto som režisérovi v mnohých veciach vďačná hlavne v tom ohľade. Ak si spojíte v hlave knihu a film, naskytá sa vám snáď dokonalé dielo... Film knihu obohatil o priamu reč a záverečnú scénu, knihu oživil a kniha zase obohatila film o detaily, ktoré vo filme nevidíme, a teda mnohé veci sa nám môžu javiť nesprávne.

“Some people are nice and if you talk to them properly, they can be even nicer." 

Na celom filme a aj v knihe sa mi páčil najviac vzťah Eilin a Tonyho... Ani neviem presne opísať prečo... Musím však skonštatovať, že to bol pre mňa jeden z najprirodzenejších a najrealistickejších párov, o akých som kedy čítala, či aké som videla vo filme. Nevyobrazuje lásku ako jednoduchú, samozrejmú, či dokonca niečo ako "Zamilovala som sa a vedela som, že je to ten pravý!". Nie, láska sa vyvíjala pomaly, láska nebola o bozkoch, bolo to o tom, že by ju bol schopný aj hodiny počúvať a neomrzelo by ho to. Boli si vzájomnou oporou. Musím sa priznať, že spočiatku som nevedela pochopiť, prečo si nebola na konci istá, kde zostať. Tony bol predsa najlepší! Neskôr som to však pochopila, nebolo to o tom, že by Tonyho nemilovala. Bolo to celé o tlaku, keby som bola na jej mieste, tiež by som nevedela, čo mám robiť a možno by mi moja domovina prišla aj lákavá. Nakoniec jej však práve zloba prekvapivo ukázala, že to bola iba ilúzia.

"I'd forgotten what this town is like. What were you planning to do, Miss Kelly? Keep me away from Jim? Stop me from going back to America? Perhaps you didn't even know. Perhaps it was enough for you to know that you could ruin me. My name is Eilis Fiorello."

Bolo pre mňa fascinujúce čítať knihu, kde bolo minimum priamej reči a k tomu to bol v podstate len opis niečieho života (a pri tom ma to vôbec nenudilo). Eilisin charakter bol v knihe výborne vykreslený a vo filme výborne zahratý a celkovo herecké výkony boli skvelé. Hoci som s ňou občas nesúhlasila, obľúbila som si ju.

 Takže záver... Kniha aj film ma doslova strhli so sebou. Film a kniha sa vzájomne dopĺňajú a v knihe chýbala práve tá záverečná scéna filmu (bez nej sa to dá vážne rôzne chápať). Štýl písania, charaktery, celkové opisy, myšlienky... No jednoducho... Vzdávam hold autorovi.